Lampredi vs. Lampredi

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
JEJ
Syltapp
Posts: 61
Joined: 09 Jun 2011 16:24

Lampredi vs. Lampredi

#1 Post by JEJ » 16 Sep 2014 11:11

Noen som vet om selve blokka på 1050 brassemotoren i 127 er utvendig lik "vanlig" Lampredi?
Mao, passer girkasser og motorfester sånn ca om hverandre....?

JE

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Lampredi vs. Lampredi

#2 Post by gopp » 24 Sep 2014 07:41

JEJ wrote:Noen som vet om selve blokka på 1050 brassemotoren i 127 er utvendig lik "vanlig" Lampredi?
Mao, passer girkasser og motorfester sånn ca om hverandre....?

JE
Det er jeg ganske sikker på at den ikke gjør Jon-Even. Mener girboksen er lik som på støtstangmotorene og tidlig Panda/Y10 med FIRE, men at sprengkåpa er anderledes. På bilene med f.eks. 1300 Lampredi (som i 128/Ritmo) er det andre og større kasser.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

Re: Lampredi vs. Lampredi

#3 Post by Scuderia Toten » 24 Sep 2014 08:35

gopp wrote:
JEJ wrote:Noen som vet om selve blokka på 1050 brassemotoren i 127 er utvendig lik "vanlig" Lampredi?
Mao, passer girkasser og motorfester sånn ca om hverandre....?

JE
Det er jeg ganske sikker på at den ikke gjør Jon-Even. Mener girboksen er lik som på støtstangmotorene og tidlig Panda/Y10 med FIRE, men at sprengkåpa er anderledes. På bilene med f.eks. 1300 Lampredi (som i 128/Ritmo) er det andre og større kasser.

Kan bekrete dette JEJ. Jeg har nå fått audiens hos den bilen vi har omtalt på mail tidligere. Lampredi Brassene er smalere en Lampredi Lamprediene, de har også en "kortere" geakasse med andre innfestinger enn de som står i 128.

Midlertidig konklusjon fra min side er at en Lampredi Lampredi blokk ikke går i en 12-7 uten store mods i karosseri og drivakslinger, selv med en 12-7 gearkasse siden du der må inn med en adapterplate.

Arve
Image

Post Reply