Forgasser

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

Forgasser

#1 Post by Stian Slåtta » 12 Jul 2012 22:11

Hei.

Har en Weber 34 DMS på min 1438ccm. Tror jeg må bytte dyser. Når jeg gasser på lavt turtall jukser den litt. Tror det er når spjeld 2 åpner. Har sjekket hva slags dyser som står i nå og det er:

Main:50/70
Idle:125/150
Air:180/180

Noen som har noen innskudd?

Etter det jeg kan skjønne så må dette fungere bedre hvertfall:

Main:50/60
Idle: 125/130
Air:150/150

Men er usikker..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#2 Post by Spit73 » 12 Jul 2012 22:13

Huttetu, de derre Weberene med så mange dyser. Variabel venturi og en dyse er sikrere. Slik som f.eks. SU. :lol:
Er forgasseren din dobbel, eller er det en to-trinns?
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#3 Post by Stian Slåtta » 12 Jul 2012 22:18

Den er 2 trinns mekanisk..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#4 Post by Jens » 14 Jul 2012 20:48

Hei Stian.
Jeg liker ikke forgassere og har egentlig ikke greie på det heller så jeg burde
vel ikke blande meg inn her.
Men på meg ser det ut som du blander tomgangs dysene med hoved dysene.

Er det en original forgasser eller er den fra noe helt annet?
Har du i så fall gjort noe med motoren som tilsier att du trenger andre dyser?
Man havner lett på en liten sykkeltur om man bare begynner å bytte dyser
uten å vite hva man gjør eller hvorfor man gjør det.
Er forgasseren ellers i god stand?
Hva med tennings systemet?
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#5 Post by Stian Slåtta » 14 Jul 2012 22:10

Forgasseren er nyoverhalt. Den er større enn originalt, men samme størrelse so den som sto på, men på den gamle mangle noen deler til chok. Er godt mulig jeg roter med dysene. Det jeg har satt opp som forslag er det som er på den gamle. Det er også større dyser i den enn det som er originalt på 1800 motor.

Tenninga er alt nytt. Motoren går reint hele veien, er bare ett jokk når spjeld 2 åpner. Og det er kun på lavt turtall.

Stian
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#6 Post by Stian Slåtta » 11 Aug 2012 15:39

Litt fremgang her.. Sjekket litt på gasseren i går. Da oppdaget jeg at denne lille rakkeren, som spruter bensin inn i forgasseren ovenfra, var klemt flat på den siden som åpner først. Dermed blir den andre siden fylt med bensin mens jeg kjører på bare litt gass. Så ikke rart den jumper litt når spjeld 2 åpner.. Skrudde den av og prøvde en tur og da fungerte alt ok.. Noen som har en slik liggende? ellers må jeg prøve å borre den opp..

Image

Image
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#7 Post by sirkus karlsen » 12 Aug 2012 22:33

600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#8 Post by Stian Slåtta » 13 Aug 2012 19:16

Borra opp den som var.. Fungerer greit nå.. Blir jo transplantasjon etterhvert så får holde for nå..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

Post Reply