Corsa Italiana

Ting som egentlig ikke er relevant, men som du gjerne vil få lagt av deg (vanlig drittkasting = her, men vis folkeskikk)

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

Re: Corsa Italiana

#211 Post by sirkus karlsen » 24 May 2015 22:54

Remi:Jeg skal prøve å få med meg et sett med melkemarinerte Dell'orto :roll:
Kan bytte med en tråbil f.eks.
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Corsa Italiana

#212 Post by martini gasolini » 25 May 2015 23:46

Finfin dag!

Sirkusdirektør'n og jeg reiste over til andre siden i en melkemarinert Skoda.
Godt vær bortpå der,sol og vind.

Masse kjentfolk på banen og i depot. Må gire opp arbeidet med Pandalicous..

ImageImage

Lånte 124,n til sirkuset fra Siljan til Poshgrunn,for en nais vogn !
In Love,again..

Image
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Corsa Italiana

#213 Post by martini gasolini » 25 May 2015 23:52

Image

Viper og Big var i toppform,begynner å gå riktig fort.



Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Corsa Italiana

#214 Post by martini gasolini » 26 May 2015 23:15

Vi vil se Gopp på to hjul !!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Corsa Italiana

#215 Post by gopp » 27 May 2015 09:08

martini gasolini wrote:Vi vil se Gopp på to hjul !!

Martini Gasolini
Skal redigere filmene i kveld. Har smugtittet og det ser mindre dramatisk ut på film enn jeg opplevde det.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Corsa Italiana

#216 Post by Sir Haggis » 27 May 2015 09:38

Wut? Må Cinq breddes?

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Corsa Italiana

#217 Post by gopp » 27 May 2015 10:18

Sir Haggis wrote:Wut? Må Cinq breddes?
Tror ikke det skal være nødvendig, men litt varsomhet ved bruk av curbs på innerhjulene i høyhastighetssvinger er lurt. Særlig når dekkene er gode og varme og grepet godt.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

Re: Corsa Italiana

#218 Post by Lucky » 27 May 2015 13:06

Her er video fra Unoen i race 4. Fra ca 7:00 til 14:00 skjer det ikke så veldig mye spennende, da foregår innhenting av 3-spannet foran. Dessverre blir det platekontakt på ca 16:30.. Ut i fra innhentingen, og de 3-4 svingene tidligere svingene trodde jeg at inngangshastigheten min var en del større enn Scuderia Lumbagos. Klarte å låse hjula noen tiendeler under innbremsing - da var det ikke så mange alternativer igjen.. Heldigvis ingen store skader, men tarvelig surt at det skjer.

https://www.youtube.com/watch?v=_G3Mrx4SYEg
Vegard

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Corsa Italiana

#219 Post by gopp » 03 Jun 2015 23:32

https://www.youtube.com/watch?v=8ulLB3pjxHQ

Hjulløft er på 13:30. curbs hjelper godt til her, men det føltes mer dramatisk ut enn det ser ut som. Kjedelig video ellers, kjører jo stort sett alene.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Corsa Italiana

#220 Post by martini gasolini » 19 Jun 2015 12:24

Da er det duket for nytt løp i Norges fineste racingserie!
Skauen denne gang,ta bilder og filmer folkens,melder frafall denne gang :(

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Corsa Italiana

#221 Post by martini gasolini » 21 Jun 2015 20:57

Skjedde det virkelig ingenting der borte i helgen?;)

Martini Lurolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

Re: Corsa Italiana

#222 Post by Lucky » 22 Jun 2015 12:53

Jeg hadde det ihvertfall gøy i Uno'n! Tettere racing i klasse 4 har ikke jeg vært med på, utrolig gøy. Og veldig fornøyd med at Uno'n endelig holder følge med resten av klasse 4-bilene, og attpåtil drar litt i fra flere av dem. Måtte bare bli kvitt den engelske superdupermotoren, så ble det litt fart!

Her er inboard fra løp 6, noen "rolige" minutter fra ca 6:00 til 8:00, ellers er det mye som skjer. Ihvertfall inni hjelmen!

https://www.youtube.com/watch?v=Foply5bSL5s
Vegard

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Corsa Italiana

#223 Post by gopp » 22 Jun 2015 22:30

Big Fiat fikk to stk. DNF. Røket gasswire i løp 5 og røket clutchwire i løp 6 :roll:

Vi fikk mer enn 30 runder på banen på trening fredag og lørdag, så det var jo surt med slike feil i selve løpene. Racing er racing så slikt skjer, det er bare å bygge noe som er bedre til neste gang.

Det som er veldig hyggelig er at våre modifikasjoner av hjulvinkler ga stor effekt. Vi skrellet 3 sek. på rundetidene fra sist vi var på Rudskogen. Tidligere var Viper Punto veldig jevn med Big Fiat, men nå har ikke Arve sjans (gitt at vi kommer oss til mål). Oppskriften er -3,5 grader camber, nøytral spissing og litt senk bak. Foran er det -4,15 grader og ørlite spredning. Mulig vi forsøker å gå over til litt mer spissing neste gang. Det er første gang vi virkelig har fått brukt diff. bremsen midt i svingene og vi merker også at det må betydelig mer suppe på tanken for at bensinpumpa ikke skal suge luft. Det er m.a.o. en formidabel økning i G-krefter ute å går.

Hører du Arve? Frem med drill, vinkelsliper og sveiseapparat (ja. du må kunne sveise for å ha racerbil).

God sommer!
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Corsa Italiana

#224 Post by martini gasolini » 16 Aug 2015 19:23

Hm,lurer på om det skjedde nor spennende på helgens løp?
Vet Big Fiat fikk seg en liten overraskelse;)
Den nye Porsgrunnsføreren med Anders sin gamle 112,kom han i mål?
Fortell,fortell!!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Corsa Italiana

#225 Post by gopp » 17 Aug 2015 11:10

martini gasolini wrote:Hm,lurer på om det skjedde nor spennende på helgens løp?
Vet Big Fiat fikk seg en liten overraskelse;)
Den nye Porsgrunnsføreren med Anders sin gamle 112,kom han i mål?
Fortell,fortell!!

Martini Gasolini
En kort racerapport er vel på sin plass.

Tor Erling i nr. 112 tok det litt forsiktig i begynnelsen, men fikk etter hvert opp farten. I løp 8 kom han inn på en imponerende 2. plass klasse 5. Stakkars Heine i gul A112 hadde et drivakselproblem i løp 7 og så stoppet bilen i Angsten på siste runde i løp 8. Han lå da ann til å ta 2. plass.

Anders hadde lånt bil av Thomas Stokkan og kjørte inn til 2 x 3. plass. Slett ikke dårlig med tanke på at den kun har 69 hester, men ingen kunne hamle opp med Leif Arne. Han tok 2 x 1. plass, og ingen var i nærheten. Vi andre så baklysene hans i en halv runde før han tok opp kampen med klasse 1 og klasse 2 biler der fremme.

Team Big Fiat hadde en helg preget av nedturer og oppturer. Trening på fredag gikk bra, kvalik på lørdag formiddag gikk bra en stund, helt til panseret smeller opp i 158 km/t ned mot Angsten. Tak og panser rettes, og en brukt frontrute hentes hos en hyggelig kar en times kjøretur fra Rudskogen. En time før løpet på lørdagen var bilen på nytt godkjent av teknisk og jeg kjører inn til en 2. plass i løpet. På søndagen kjører teamkompis René inn til en 4. plass, som også var sisteplass. Han fikk en snurring som kostet ham 3. plassen. Vi må finne litt Valium til neste løp, for mannen blir stresset når han har biler bak seg.

Bra arrangement, bra vær, mye bra biler og folk. Litt mye venting, men ellers en topp helg!
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

Post Reply